Høsten kommer..

Mel. Fader Jakob
HØSTEN KOMMER, ADJØ DA SOMMER
TAKK TIL SOL, TAKK TIL LYS
HØR NÅ TUTER VINDEN
STRYKER DEG OM KINNET
DET ER HØST, DET ER HØST.

Det blåser så det uler i hushjørnet. Naturen er i ferd med å kvitte seg med løvet, ser ut som han greie det utmerket. «Skogen» vår er ennå ganske grønn med røde og gule nyanser. Ser ut som det er bare de nye sjatteringene som blåser ned.  Temperaturen nå klokken 12.50 er 14 pluss.

Var og rappet rabarbra i Høvedsbakken og lagret plenklipperen.  Håper vår «håpefulle» yndling finner en bra krok i garasjen for den flotte nyinvesteringen. Må nesten få lov til å stå inne over vinteren – selv om den kanskje er i veien for mekanikerne.
Malerarbeidet gikk ganske greit – selv om jeg tabbet meg ut i første runde.

Gratulerer med dagen til vår flinke kokk – Edvin i Klæbu.
Det blir sikkert noe godt attåt!

Ord for dagen: Det er bedre å holde på hemmeligheten selv –
enn å la andre gjøre det.
Arabisk ordspråk.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.