Slik gikk det…

Presidenten for Arbeiderpartiet på Sametinget, oppfordrer sametingsvelgere i Oslo til å stemme nei i folkeavstemningen om OL  2022 i Oslo.

Vår allers gode venn og gitarkamerat Oddbjørn har lagt ned gitaren og forlatt oss. Trist!

Jeg vet ingen søvn,                 Jeg vet at veien                      Og det som andre
ingen frossen grav,                 skal føre meg bort                 skremmes for, død,
jeg skal bli til sol,                     til livets innerste                    skal være for meg
til luft og til hav!                       åpne port –                               en morgens glød

Mitt hjertens stillhet                 I vind og skygge
skal finne frem                            som stryker forbi
til andre hjemløse                      ligger vår evige
sjelens hjem:                               ensomhet, fri!

Ordene skaper verden.  Når ordene opphører, tar verden slutt.  Bokstaver mot stumhet, lys mot mørke –  det legemliggjør seg i avstanden og i stumheten som bærer Verden, dens fødsel og død.
Med disse ord vil jeg takke Oddbjørn for gleden han har spredt med sin gitar og sang.

Har hatt helge besøk av Bajasgutten.

Temperaturen nå klokken 08.30 er 11 – 12 grader med noe vind fra øst.

Ord for dagen: En glede driver hundre sorger på flukt.
Lao-tse.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.