Vår gode nabo i øst!

Voldsoffersatsning. 1. september (2012) er det ti år siden Vardø fikk etablert voldsofferkontor. Denne helgen kan 53 ansatte feire arbeidsplassen si. Det fantes ikke en binders da de startet. Kontoret ble lagt ned som bank i 2001, men fungerte en stund som arkiv. Etter terrorangrepet 22. juli 2011 skjedde ting fort. Det gikk bare 10 uker før  bedriften doblet driftsbudsjettet, og i løpet av halvannet år er bemanningen økt med 150 prosent.
I dag har 22 av staben på 53 lokal tilknytning til Vardø by. Det var få som hadde tro på suksess da Remi Strand satte seg i direktørstolen i 2003.

Været idag:  Det blåser kraftig fra vest, men temperaturen nå klokken 08.20 er likevel        14 pluss.
Varangerfjorden ruller med hvite skumtopper mot øst,

Vet ikke helt hva snekkerne har tenkt seg videre. Stillasjen står ennå nord for huset.  Venter bare at de skal komme inn å skifte verandadøren de kommende dagene. Nå har de nok tatt helg og reist hjem. De er vist alle fra kysten.
Hele denne uka har jeg lekt katt og mus. Tørr ikke stikke ut nesen, før jeg sikret at «kysten» var klar.

Det blir kos med Bajas til helgen!

Ord for dagen:  Å vente på en glede er også en glede.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.