Motsetninger!

Leste sogneprest Sunniva Gylver`s forklaring – «om å legge hånd på eller og legge hendene på noen»? Har faktisk aldri tenkt over forskjellen. Det høres jo nesten likt ut, men betyr i utgangspunktet to motsatte ting. Klarte ikke å tenke forskjellen før jeg fikk den svart på hvitt.
Å legge hånd på noen,kan  bety å øve vold mot noen, skade noen.
Å legge hendene på noen, har ofte med velsignelse å gjøre.
En vesentlig forskjell som jeg heretter vil huske. Kanskje har jeg aldri  hatt bruk for å tenke forskjellen.

Dagen har vært lang, selv om kroppen kjennes avslappet og noenlunde i orden.  Den synker trygt og komfortabelt ned i godstolen. Sovet, sett på tv, lest ukeblar og makulert et  gammelt arkiv. Det handler om å utnytte tiden, mens man har den og greit å rydde plass til seg selv, mens man klare det.
Ført nå klokken 17.00 oppdaget jeg at  ute temperaturen lå på 20 pluss.

Enda en salgsmarknad og festival.  Denne gangen i Varangerbotn fredag 30.8
– søndag 1.9.  På samisk VUONNAMÀRKANAT. Her blir det både duodjitreff, lassokasting og mye, mye mer!

Ord for dagen: Det er de som reiser seg, som kommer i mål.
Ikke de som blir liggende.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.