Dagliglivet..

Arbeid og dagligliv i gamledager.
Det er kjent sak at kroppen på mange vis kan reagere på værskifter.  Hodepine er tegn på tordenvær, gikt- og sårsmerter betyr regn og uvær.  Men det er lov å være skeptisk til at kløe i øyet varsler vind, at to trettende kjerringer bebuder storm, og at drømmer om kvinnfolk, ild, vann, fisk og løpende hester varsler regn og at ruskevær var i anmarsj.  I slike tilfelle er det nærliggende å tenke seg at folkemeteorologien også ga plass til litt harselas og humor, og ikke tol seg selv så dødsalvorlig at man ikke kjente sin begrensning.
 Skal vi da tro på et møte i verdensrommet, slik Munch illustrerer i diktet under.

Menneskeskjebner er som kloder
Som en stjerne som stiger frem fra mørket-
og møter en annen stjerne
for atter å forsvinne i mørket-
såledels møtes en mann og en kvinne-
glider med hverandre-
lyser i en kjærlighet – flammer-
og forsvinner hver til sin kant.

Jeg og Bajas har gått oss en morgentur. Det er han som bestemmer gangruta, prøver jeg meg på noe annet, må jeg nesten dra han etter veien.  
Og ellers er det ennå  spreke gutter både på taket og rundt huset.  Noen med malerull, andre med murpuss og slegge.
Temperaturen ute er også veldig behagelig, selv om sola ikke vises akkurat nå. Håper  likevel på en solgløtt senere på dagen i hvert fall.  Temperaturen nå klokken 10.30 er 21 grader og vindstille.

Ord for dagen:   Gjør mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg.
                             Matteus. 

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.