Livets rett…

Ambulansetjenesten i Oslo har investert i en spesialbygget bil for å kunne frakte de tyngste pasientene.
Sykebilen er den første som kan ta med seg pasienter opp til 400 kg og skal være stasjonert i Oslo-området.
Hva med oss andre?
Sykelig overvekt er diagnosen som settes på pasienter som har en BMI over 40 eller 35 med tilleggs – sykdommer.
Så mange som 100 000 nordmenn har denne diagnosen i dag.

Farlig kjøring i feil retning – politiet sør i landet oppfordrer fastleger.
Jeg for min del har tenkt å ta på meg et rødt armbånd på høyre arm – som skal bety min kjørebane.  Det skulle vel holde i min lille by. Billigere alternativ finnes vel ikke for en tryggere kjøretur – både for meg selv og andre trafikanter.
Kom nettopp fra en fjelltur kjørende med Yarisen, vi holder oss til høyre selv på vidda.  Det regnet  vanvittig – så det ble kun en liter  bær. Ikke en billig liter, bensinprisen tatt i betraktning. En flott biltur ble det likevel. Er jo heldig som har multene bare en liten biltur unna.
Været idag har vært ganske vått med bare 10 pluss, men akkurat nå har temperaturen steget noen grader.
Nå klokken 15.02 har vi 13 pluss.

Gratulerer min bror Aage med 60årsdagen.
Vi jubilerer!!

 God morgen alle sammen
Hvis jeg kunne gi deg en egenskap, ville
jeg gi deg evnen til å se deg slik jeg ser deg.
Da kunne du selv sett hvor enestående du er.
Kos dere og ha en fin torsdag.

Ord for dagen:   Den sikreste vei frem mot å få leve et liv slik som vi ønsker, er at vi innrømmer andre samme rett.
Aksel Sandemose

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.