Viddas gull..

Dagsavisa Finnmarken skriver at Finnmark flommer over av viddas gull.  Det er riktig, men hvor er bærplukkerne?
Har vært på tre bærturer, men ikke sett et eneste menneske på myra, men møtt noen på tur hjem – langt ut på dagen.  Her i  Øst-Finnmark har vi (jeg) plukket bær hele denne uka.  Noen bær er allerede ødelagt av tørke.  Jeg undrer meg på hvordan dagens folk prioriterer tidsbruken. Skjønner at noen har et arbeide som forplikter, men jeg mistenker at multer ikke noe unge mennesker liker. Vi gamle har enda denne kulturen i hevd, men den er faktisk på tur til å dø ut- sammen med oss.
Nå som det har vært så mye bær, kunne jo arbeidsledige plukket kilovis og solgt,  for prisen ligger i hvert fall på kr 160,- pr kilo. Nei, det er vel enklere å få pengene vederlagsfritt på konto.
Mine «arme små» skal i hver fall få bær, hvis de ønsker.
Siden jeg står opp så tidlig, så har jeg vært på myra ekstrem tidlig og hjemme midt på dagen.  Slitsomt, men fornøyd med å ha fått en kjempe trim og det uten å ha betalt noe for den!

Været i vårt distrikt har ikke vært det aller beste, men opphold har det vært for det meste.
Temperaturen nå klokken 13.29 er 15 pluss og overskyet.

Ord for dagen:  Skjebnen åpner aldri en dør uten at den lukker en annen.
Victor Hugo

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.