Hvem har rett?

En vikarlege i Karasjok sendte feil pasient til Hammerfest sykehus. Ifølge NRK skal vikarlegen ha forvekslet to eldre kvinnelige pasienter. Forvekslingen skal ha skjedd i en dagligstue hvor legen først kom inn for å informere at den ene kvinnen måtte til sykehus, før han kom med kontrabeskjed om at det var den andre kvinnen som skulle legges inn. Videre skal det ha vært språkforvirring da legen og sykepleieren ikke kunne samisk.
Helse- og omsorgssjefen sier til NRK at saken  ikke medfører riktighet og at de ikke har sendt feil person til sykehus.
Hva er sannheten da?
Enda en bekreftelse på at man må være frisk for å være syk.
For en del år tilbake ble min mor sendt fra Hammerfest sykehus hjem i drosje.  Jeg var reist hjem for å ta imot henne. Timene gikk og ingen mor kom. Jeg kontaktet Hammerfest for å høre om hun virkelig var sendt.  Jo, drosjen hadde hentet henne i ett tiden om dagen, så hun skulle i realiteten vært hjemme for lengst. Mens jeg holdt på med etterlysningen, kom det en telefon om at mor var sluppet av ca 1.5 mil fra hjemmet og var glad og fornøyd kommet på besøk til slektninger  i en liten bygd.  Jeg kjørte og hentet henne.
Hvilket etat som sviktet er ikke godt å si, men det må vel kalles for  skandale.

Parkeringsplassen ved småbåthavna skal bli tomt til en høyblokk, hvis byggeherren får det som han vil.

For øyeblikket er det bare måsene som trives ute.  Temperaturen har falt mye. Nå klokken 09.11 er det 15 pluss og vind med regnbyger.

Ord for dagen:  Det er en lykkelig Trældom, at arbeide.
Knut Hamsun

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.