Mobbeoffer..

Vi må tørre å drømme og tørre å sette oss mål, sier Christian Ingebrigtsen.
Med et folkehav av hylende AI-fans foran seg, tenkte Christian automatisk at de hylte til bandkollega Ben, ikke til ham.  I Sinn og samfunn utgave 3 – 2013 forteller Christian sin historie. Selvtilliten var god fordi jeg kunne det jeg holdt på med, men selvfølelsen forble uendret tross suksessen. At mobbingen han ble utsatt for som ung har satt sitt preg på livet, er han ikke i tvil om.
Allerede på ungdomsskolen visste han at han måtte reise ut i verden for å realisere drømmene sine, og hadde en brennende ønske om å bevise at han var verdt noe.
Da AI avsluttet sin reise, og Christian flyttet til bake til Norge, opplevde han igjen mobbingen.
-Vendepunktet for meg var den dagen noen snakket stygt til meg, og jeg endelig begynte å tenke «stakkars deg, som må tråkke på meg for å føle deg bedre».
-Hvis jeg gjennom musikken kan bidra til å utløse en eneste god handling hos en enkelt person, ja da er alt verdt det.
-Det som gjør deg annerledes, er det som kan gi deg suksess.  Og når en vanlig gutt fra Siggerud klarer å henge på plakater på pikerom verden over, ja-da er alt mulig.
-Den dagen jeg forlater denne verden, tar jeg ikke med meg en eneste hit, av slutter han sin historie med.
Hele profilen om Christian kan du lese i nevnte Sinn og Samfunn, medlemsbladet til Mental helse.

Finværet fortsetter i Øst-Finnmark, men sola har ikke bare gjort godt. Den har ført til rekordtidlig slåttonn og skader på plen. – Alt er tidlig ute, gress, bær og andre vekster har få pangstart. Det har heldigvis regnet i natt.

Nå klokken 08.06 har vi 19 pluss og noe vind fra sørvest.

Ord for dagen:  Man skal ikke la solen gå ned over sin vrede.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.