Både lys og varme.

Øst-Finnmarking med godværet og midnattsolen til hodebry for politiet.  I varmenshete meldes det om støy og utagerende oppførsel i vår lille by. Vi er ikke vant til å takle århundres sommer. Lykkerusen iblandet annet rus gir gir lovens lange arm mye ekstra arbeid i helgene. I min gate har det vært stille, så jeg har ikke noe å klage. Det som kan ødelegger min søvn er at folk ringer mitt nummer nå de skal hjem etter en lykkelig aften og skal ha Taxi. Har endel felles tall med Taxisentralen som kan til tider ødelegge nattesøvnen. Kanskje jeg skulle begynne å kjøre pirattaxi – når jeg likevel blir vekket og ikke får sove.

Holder på med plenklipping. Det blir både farge og muskler av det.
I går(mandag) hadde vi en våt dag.  Tror slusene var åpen, men tror naturen trengte alt av vann som bare høljet ned.
I dag har vi hatt sol og varme så det holder.  Ennå er det nesten 20 grader i skyggen, sol og sikkert også midnattsol.
Endelig ! Vi koser oss!

Ord for dagen:Intelligens karakteriseres ved en naturlig mangel på evne til å forstå livet.
Kari Bergson

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.