Den lange reisen..

Kommet hjem etter en lang reise gjennom skoger og fjellveier. Alt på grunn av flom opp gjennom Østerdalen etc. Det ble – vel kanskje ca. 10 mil ekstra kjøring fra trønderbyen til oslogryta. Fikk sett toppen av Glitretinn – selv om den ikke overraska meg så mye. Men med gode flinke sjåfører kommer man som oftest helskinnet frem. Tror nok jeg selv hadde gått meg vil på vidda.
Mange  selskaper og inntrykk ble det også på denne lange turen.
Takker alle som har bidratt til alt oppstyret med meg. Mye god drikke og mat av beste sort ble servert.
Turen begynte i min lilleby Vadsø med buss rundt fjorden, fly til Trønderbyen og deretter bil over fjellene til hovedstaden og endte i Sverige.
Returen gikk noe raskere for mitt vedkommende.  Ble lastet av på Gardermoen, så fly via Tromsø til Kirkenes og buss hjem. Ingen klager. Alle var fornøyde selv om det ble noen skogsveier. Det sier noe om oss finnmarkinger og våre holdninger.
Nå er jeg da hjemme og plages med at min bærbare PC har tatt pause.
Kommer ikke inn på nettet, tror nesten at skylden ligger hos meg selv.
Tok på meg en litt større oppdateringoppgave som nok endret alt.
Nå må jeg vel krype til korset og be om proff.hjelp.
Ble faktisk brun også. Mye sol og varme  preget turen.

Ord for dagen:  Overkjørt blir vi alle sammen – en gang i livet.
                            Men så får en reise seg opp igjen.  Og late som ingenting.
                            Henrik Ibsen`s ord.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.