Mentalt avfall – eller?

Fredag:  Spennende å være en fugl om natten.  I drømmen kommer jeg meg inn gjennom  lofts vinduene til folk, men problemet er å komme meg ut låste ytterdører. Skjønner ikke hvorfor jeg trenger meg inn på denne måten. Ikke tar jeg jo med noenting ut heller!stor engel
Skal man bry seg omn å legge vekt på det vi drømmer om natten, eller er det bare tøv? Drømmene er jo bare meningsløse inntrykk hjernen arbeider med – eller «kvitter seg med» fordi vi ikke har bruk for dem, påstås det gjerne.  Hvis det virkelig er slik, hvorfor blir da det såkalt «mentale avfallet» ført tilbake til hukommelsen og lagret der?
Hadde ikke drømmene fortjent vår oppmerksomhet, ville vi ikke  husket dem.
Jeg tenker at det må være en grunn til at vi drømmer.  Hvis vi antar at det er en mening med dem – hva kan da denne meningen være?
Drømmene forteller oss noe – tenker jeg?

Igjen en flott solskinnsdag i Øst Finnmark.  Det er ganske vindstille og fredelig ute akkurat nå.  Tror faktisk at de aller fleste i min gate er hjemmeværende, siden det er så ufattelig stille. Hvor er alle fuglene – har jeg skremt dem i mine drømmer? Får håpe jeg ikke ødelegger naturens egne regler for hvem som skal kunne fly!
Nå klokken 07.12 er det svak strøm fra vest og 1 kuldegrad.

Ord for dagen: 
Bjørnstjerne Bjørnson skriver:
Jeg velger med April!
I den det gamle falder,
det volder lidt Rabalder, –
dog. Fred er ei det beste,
men at man noget vil.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.