Askebeger for miljøet.

Fredag: En tidligere ansatt ved helsesentret i Vadsø var med for å få på plass den berømte askebegeret utenfor inngangsdøra. Dette ble gjort for at folk ikke skulle kaste sneiper på bakken på vei inn.
En litt annerledes tiltak for at folk skulle stumpe røyken, og ikke for at folk skulle gå ut og røyke.  Stolene som står utenfor hadde i utgangspunktet ikke noe med røykepausen å gjøre.De var plassert utenfor døra for at skrøpelige folk skulle kunne sette seg ned, mens de ventet på bil skyss.  Det er sånn i vårt samfunn at alt kan misbrukes selv om det er lagt til rette for annet bruk.
Denne historien ble vel blåst opp som «ild i tørt gress.»
Etter et titt på nettsiden til avisa finnmarken viser det seg at den store askebegeren utenfor inngangsdøra til helsesentret er fjernet.  Ser at stolpen nå blir brukt til å låse sparkstøttingen fast i.
Men hvor er det flotte askebegeret?
Helt seriøst – askebeholderen burde vært levert til Vadsø museum. Nåtiden burde kunne vise fremtidens unge, hvilke grufulle laster våre folk hadde.
Nå vender vi det negative mot det positive og  fokuserer på opptrening for de skrøpelige.

«Jeg har lidd meg gjennom mange katastrofer i mitt liv.
De fleste av dem inntraff heldigvis aldri.»

Det faller noen snøbyger akkurat nå og det er overskyet. Kanskje er det for tidlig å forvente solskinn.  Temperaturen nå klokken 08.02 er 0 grader.

Lille Bajas har vært på besøk hos mormor.  Ble hentet av matmor i går kveld.

Ord for dagen:  Avgrunnen er til å stige opp av, og ikke til å omkomme i.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.