18. mars.

Mandag:  Ingen nevneverdig nyheter fra vår  egen lille by.  Vardø, derimot har gjennomført sin årlige nordiske mesterskap i Yukigassen. Her har vært arrangert noe for de fleste og det har vært utdelt premier for både Yukidans og mere til.
Samtidig som snøballene ble kastet, runget det dundrende musikk ut av høytalerne under festivalen.  Her har vel de fleste vært vinnere i en eller annen sjanger.

Sør-Varanger har derimot benyttet anledningen til å gå på ski, helt uten visum, gjennom tre land lørdag, under årets Barentsskirenn.  Den norske grensevakten måtte se seg slått av både soldatkollegene i Finnland og Russland, skriver Finnmrken idag.

Det blåser sørlig liten kuling her. Kjenner meg frossen og utilpass akkurat nå – fryser- selv om ute temperaturen bare er 5 minus nå klokken 07.46.

I løpet av helgen har vi hatt både Gudmunds dag og Gjertruds dag.  Snødde det denne dagen ville Gudmund komme og legge hauger på kornåkrene, men holdt snøværet seg til dagen etter, skal Gjertrud sope snøen vekk.
Om Gjertrud heter det at storm og uvær er vanlig på denne dagen.
Den traff faktisk – det uler!

Ellers var det i går- 9 år siden vår mor døde.rose med svakt hjerte

Du lærte meg uten å gi meg leksjoner,
de fineste ting jeg har i mitt indre.
Du lærte meg – uten selv helt å vite –
at livets mening jo er å lindre.

Du var min gartner, du var min beskytter,
du var min ordløse lærer.
jeg vet ditt hjerte og dine skapende hender
sådde frø jeg i mitt hjerte bærer.

Ord for dagen:  Å leve lykkelig til sine dagers ende kan man bare gjøre fra dag til dag.
Margaret Bonnano.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.