8. mars

Fredag:  Kvinnedagen! Er enig i at 8. mars ikke bør bli kvinners 17. mai eller juleaften, uten annet formål enn å feire sitt eget kjønn. Det eneste jeg kan klage på er at jeg faktisk fortsatt har bare meg selv å stole på.
I flere tiår var 8. mars dominert av aktivister fra venstresiden.  Dagens kvinner har andre tanker om likestilling og kvinnekamp. Gløden til å kjempe er nok mer eller mindre borte.  Man kan vel nesten være enig i at dagen ikke lenger har noen betydning.Haukugle
Mange tradisjoner holdes i hevd, men markeringene får etter som tiden går et annet innhold. Vår nye landskvinner burde vel ha gode motiver for å utvikle tradisjonen.

Når vi i dag 8. mars 2013 feirer kvinnedagen og 100 års stemmerett for kvinner i Norge, så markerer vi vår sterke vilje og evne til endring. Når vi i dag løfter blikket framover, så sikter vi enda høyere.  For alle folk, og begge kjønn.  Det er ikke et mål å avslutte kampen for likeverdig og likestilling.  Målet må være å fortsette.
Slik avslutter  Vibeke Larsen, medlem i  samtingsrådet sitt innlegg i avisa Finnmarken i dag.
Ellers går livet sin vante gang i byen vår.
Valgkampen er vel den sterkeste kampen i vårt distrikt i disse tider.

Ett kikk ut av vinduet nå klokken 07.35 viser en natur med masse nysnø som har kommet i løpet av natten.  Varangerfjorden er mørk. Det er kun litt vind og temperaturen ligg på
5 minus.

Ord for dagen: Intelligente mennesker er aldri skarpsindigere enn når de har urett.
Goethe.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.