4. mars.

Mandag:
Kong Harald ble kronprinsregent som følge av kong Olav Vs sykdom
31. mai 1990.
Da kongen døde 17. januar 1991, besteg han tronen som kong Harald V.  Han videreførte sin fars og farsfars valgspråk «Alt for Norge».  Kong Harald ble sammen med dronning Sonja signet i Nidaros domkirke i Trondheim, søndag 23. juni 1991, og fulgte dermed praksisen i det norske kongehus.
Og vi har fått en ny Håkon som kronprins i Norge.

Varaordføreren  ønsker at Vadsø kommune satser på nye flyktninger for å berge byens økonomi. Nei, nå tror jeg han kjører på feil bane med skattebetalernes penger.
Jeg klarer ikke forstå kommunes regnskapsførsel. Flyktninger forbruker mye mer enn de innbringer, slik jeg ser det. De er storforbrukere av både helsetjenester og andre tjenester i kommunal regi.
Ser at Nesseby gjerne ønsker å bosette flyktninger. Er nok noe usikker på om disse flyktningene ønsker å bo så isolert. Tror ikke alltid at det er freden som teller mest for majoriteten.
Men, lykke til!

Det blåser litt i byen vår idag, men sola ho er oppe allerede. Nå klokken 09.20 har vi 10 minusgrader. Heldigvis er vi på god vei mot våren.  Vinteren har vært veldig rolig, lite stormer og uvær. Håper ikke vi får uværet til våren. Man skal jo aldri være helt trygg. Alt er mulig.

Ord for dagen: Den som ikke kan legge sine tanker på is, skal ikke begi seg inn i
stridens hete.
Fredrich Netzache

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.