18. februar.

Tirsdag:
Akkurat nå er jeg  veldig inspirert av lyset over havet.
De blå kveldene, dette underlige halvlyset som får både fiskere og kunstmalere til å se opp og undre seg.  robå i stille vann
I min barndom var det bare to typer vær i hele verden – sjøvær eller ikke sjøvær.  De som hadde havet som sitt arbeidsplass var pendlere like god som noen.  De pendlet fra havet der ute til huset der hjemme, år ut og år inn, og ingen har spurt om de har tenkt å fortsette slik.  Å dra sitt eget bruk, drive sin egen forretning, være seg selv – det var livet.  De kunne lukke øynene når de tenkte på havet der ute, hans hav, hans forfedres hav, livets hav.

Mørke vinger trekker ut mot havet –
en ondt varsel.
Et siste  glimt av lys før
svartskodda legger seg helt innved land.

Men han tenker den samme tanken som så ofte før i slike situasjoner:
Det er ikke havet som er fienden, men landet der inne.

Været i dag har vært n y d e l i g.
Nå klokken 16.26 har vi kun 1 pluss i vår lille by.

Ellers er det stille og rolig i området.

Ord for dagen:  Diplomati er kunsten å si «snill bisk» helt til du kan finne en sten.
Wynn Catlin

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.