13. februar.

Onsdag.
Valgflesk fra Arbeiderpartiet:
Oljefesten i Honningsvåg har startet. Det er å håpe at de har tunga beint i munnen så eventyret ikke havner på motsatt side av havet – til Veidnes i Porsanger kommune.

De vil også kreve at Avinor igangsetter utvidelse av flyplassen i Vadsø. Her er jeg faktisk enig med Ap. En lengre bane til større fly hadde vært tingen selv om det nok ikke vil bli verken i min eller i forslagstillerens tid.jordugle

Men vi kan skryte av å ha fått Kulturscene som det står respekt av.  I programmet til Vadsø Jazzklubb står det å lese at et kult sted har avgått ved døden og Kooperativet Kulturscene er en realitet. En litt dystert melding om et «kult sted».

Det har vært opp til flere varmegrader i Øst-Finnmark de siste dagene.  En merkelig vinter så langt, men jeg tror han kommer og varer! Det er jo nesten like varmt både sommer som vinter her oppe i nord. Har et vers av et dikt som passer akkurat idag.
Vårdrypp
Istappen smelter og drypper.
Den blir mindre dag for dag.
Om vinter med frostnatt seg ypper,
kommer sønnavind med milde drag.
Det drypper og drypper.
Vinteren må slippe sitt tak.
Anders.
Fant diktet i et lite hefte som utgis av en kristen stiftelse – B R E V E T.

Været:  Det blåser litt og fjorden er ganske mørk. Temperaturen nå klokken 08.00 er 1 pluss. Regner med at det tegner til å bli en overskyet våt dag.

Ord for dagen:   Trangen til ensomhet er tegn på at det finnes
ånd i et menneske.
Søren Kierkegaard

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.