11. februar

Det er ennå mørkt ute – denne mandags morgenen, men om kort tid er lyset der igjen.
Deler med dere i dag et dikt om akkurat Lyset.
O, veldig tunger du meg, lys                                                    Han tåler det ikke,
mektige dag, hav av stråler                                                    hans skjød er som et åpent sår
– begrav mig ikke!                                                                   og hans nerver som bristeferdige
Jeg har ikke lykke nok til å bære deg.                                  strenger,
Vær barmhjertlig                                                                     han tåler kun halvlys
kast skygge på veien                                                               og svale skygger,
legg mørke under trærne,                                                      han elsker stille tåker
– la høre kveldens sangere!                                                   og nattergaler i mørke kratt ….
La natten komme, den milde                                                av Alf Larsen.
med stjerner i sløret
– til å møte for mine forpinte menneskeøye!
O lykkens giganter,
o lysets sønner,
født til dagens purpur,
hold eder ennu lenge fjernt
fra min besudlede menneskevei,
kom ikke for nær en uren!

Å hvor fort det lysner. Mens jeg har skrevet diktet er det allerede lyst nok til å se hele fjorden og fjellene på sør siden,selv om det er litt overskyet.
Dagen har øket 6 t 36 min. fra vintersolverv.  Temperaturen nå klokken 07.32 er 5 pluss.

Som jeg skrev i går – så har det vært mye uroligheter rundt omkring i fylket, men Vadsø har kommet seg gjennom helgen uten de store overskriftene.  Ser ut som de største synderne i vårt distrikt er skuterkjørerne.  Denne gangen tatt for ulovlig kjøring i nasjonalparken lørdag.

Ord for dagen:  Det vi klager mest over hos andre, er det vi liker
minst ved oss selv.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.