17.januar..

Torsdag:
Gisseldrama .. Statolj..og islamister..!
Hva er det med verdenspolitikken som gjør enkelte mennesker/grupperinger gale? Det er vel ikke mye jeg kan gjøre der ute – enn å passe på mitt eget!
Best jeg forholder meg til det som er rett utenfor stuedøra – tryggest- tror jeg.
Sikkerhetsrådet som er det høyeste organ i vår siviliserte verden, har stått sin prøve.
Mest av alt sørger vi over ofrene. Vi sørger med de berørte på denne jord – på den «teigen» i Algerie der kidnappingen skjer.

Vadsø museumsannsatte trenger større lokaler og ønsker å overta «Kaningarasjen», som i dag huser asylsøkere.  Kaningarasje … kaniner.., ansatte på Forsvaretsforsøksstasjon. Ordet viser til «forsøkskaniner» og derav kallenavnet.  Forsvaret har bygd ned mye av sin virksomhet i Vadsøområdet de siste årene.  Ennå er det endel ansatte på Forsøksstasjonen i Tomaselv.  Det er bygd nye leiligheter oppe i Fossenområdet.  De gamle fra 50-tallet er stort sett solgt til private. Stasjonen i Vardøvegen, tett til Esbensengården er et stort bygg som med endel oppussing ville tjene museet bra.
«Kaningarasjen» – hvorfor akkurat garasje? Har ikke hørt uttrykket før.

Vadsø har fått sin egen gigant. Oldernes skal nok en gang konstatere suksess for kjedeselskapet Byggtorget AS. 

Været i Vadsø er fortsatt bra – til å være midt på vinteren. Nå klokken 08.50 har vi 9 kuldegrader, litt vind og oppholdsvær. Det er svært glatt og snøen er steine hard.  Så føret er veldig farlig.

Ord for dagen:    Å elske seg selv er begynnelsen på en livslang kjærlighet.
av Oscar Wilde

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.