14. januar.

Mandag:
Krise: Slutt på førerkort som varer til man fyller 100 år. Flere endringer i førerkortforskriftene. Det meste er vel på grunn av inntjening og ikke innskjerping.  Sånn er det å bli dratt inn i det store suget EU- og EØS-området som styrer vårt lille land. Må vel si som Mauren i Inger Hagerups dikt:
 Liten ?Bajas
                   Jeg ?
                   Langt  i fra!
Jeg er akkurat stor nok.
Fyller meg selv helt
på langs og på tvers,
fra øverst til nederst.
Er du større enn meg
selv kanskje?

Vadsø blir en golfby. I helgen begynte arbeidet med å tilrettelegge lokalet i sentrum til å ta i mot den nye golfsimulatoren.  Det betyr at golfinteresserte kan øve på svingen gjennom hele året.
Hørtes veldig flott ut – men jeg er ikke sikker på hva det innebærer å øve på svingen?

Det har vært veldig fine temperaturer her nord i helgen. Opp til 4 varmegrader på fredag og lørdag. Har tint bort en del snø.  Nå klokken 11.48   har vi faktisk 4 kuldegrader og litt vind. Flotte fargen på sørhimmelen. Det går  mot lysere tider. Om en uke er sola tilbake.

Ord for dagen:  En mann har det aldri så travelt, at han ikke kan snakke
om hvor travelt han har det!

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.