Gratulerer! England..

Tror julefølelsen må komme på kant med følelsene nå når julesnøen har lavet ned, så mykt og lett.  Snømåkingen var ingen anstrengelse, tror ikke den berørte kaloriene engang. Det ligger rent dun over alle flater nå i morgentimene.

Willy Ørnebakk, Aps parlamentariske leder i Sametinget og presidentkandidat, trekker seg fra sametingspolitikken fordi han ikke lenger ved hvem han kan stole på i same-Ap. Ukultur og misunnelse  er årsaken.  Han burde vel ikke være overrasket. Denne kulturen er en del av samekulturen som ellers i andre kulturer, men her bruker man bare litt andre midler til å nå målet.
Ser ikke helt hensikten med viddas parlament!

Else Michelet har sagt:
Når en står på kanten av stupet, er det plutselig uvisst om ethvert såkalt framskritt nødvendigvis er av det gode.

Gratulerer England! Kate og William venter barn. Blir det ei jente, tror jeg hun vil få med navnet Diana. Et flott par England skal være stolt av.

Det er ennå mørkt ute og verden føles tett og uoversiktlig. Julesnøen laver stille og rolig rett ned og legger seg som et teppe av renhet over jorden.  Nesten synd å lage spor i den.  Gradestokken nå klokken 08.26 viser 1 kuldegrad.

Ord for dagen:  Jeg er den eneste virkelighet.  Jeg er livet.  Jeg er den jeg er!

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.