Det skjer da noe..

Skummel himmel. Bekk mørkt og rosa/rød og gul strimmel i sør.  Må prøve å legge merke til hva det betyr. Tror kanskje  det har noe med at kulden og vinteren er på tur. Naturen  er vanskelig å tolke. Skal prøve meg å si det med dikt av Gunvor Hofmo:

Før var de fjell. To glatte, store fjell
under hvis skygger kornet knapt fikk vokse.
Og en og annen søkte ly hos dem,
hos disse ville som var kraften selv.

Nå er de stille.  Verden har slått inn
og fjellene ble sletter, rolig løper
fingrene som elver ut mot dette lys
som strømmer ifra dypets åpne grind.
og mottar det, som barna mottar moren
når hun tung av gaver kommer hjem.
Og mens de modne sletter varsomt takker
Speiles livets visdom av i dem.

Det er faktisk så lite å skrive om fra vår lille by at skolesaken har nærmest blitt hovedteksten i dagsavisen.  Ja, det skal bygges en skole i Vadsø, men byen har så mye gjeld at de godene som tidligere er gitt nå må reduseres for å få budsjettet til å gå opp.
Nå lanserer en (pensjonert) skolemann et nytt alternativ – privatskole.  Det vises til  at både Tana, Hordaland og Trøndelag har det. Hjelp til etablering er det også mulig å hente fra alt etablerte privatskolene: «En trenger ikke finne opp kruttet to ganger» mener han. Og det har han jo rett i.
Dette forslaget synes jeg klinget bra i mitt hode, selv om mine forlengst forlengst er uteksaminert.
Det er selvfølgelig godt å være engasjert i noe i den kaldeste perioden
Byen står fortsatt i kulturens tegn og lørdag blir det til og med arrangert  gammeldans på Vårbrudd med  bandet – Mikkelsen og Co.

Var og «snuste» på gradestokken nå klokken 07.50. Den har kilt seg fast på fem kuldegrader, Det blåser ganske mye og snøen er fortsatt en mangelvare.

Ord for dagen:   Hemmeligheten til suksess:  Gjør hvert fremskritt til et glødende fyrverkeri.  Suksessen er din!

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.