Det som er..?

Det skal være fullmåne nå, men jeg ser ikke et fnugg av noe. Det er så svart som det kan bli  i en ellers så vanlig novemberdag.
Livet er en gave som vi må bevare – ikke la det gli meningsløst fra oss.  Sorger kan ødelegge, men vi må alltid huske at det er gleder det er mest av.
De dagene man synes går en imot ,  bør en huske på de som har det enda verre.  Man bør vel tenke som så – at livet er verd å leve.  Livets karusell snurrer videre og håpet tennes for dem som tror på en bedre verden.
La oss dele den sammen – søster og bror og leve i fred.
Gunvor Hofmo sier dette i sitt dikt:
Det som er
Ingen engler, intet menneske.
Bare nattvåte klipper
nærmet seg meg
nattsvarte klipper
som vokste
angstfylt stille
tåreløst stumt…..

Nattvåte klipper:
stillheten i dem
har jeg gjennomlidd
til jeg fattet livet
som du fatter døden:
en bro av skimrende                                                 Fra min svoger – Kjell Martins fotogalleri.
insektvinger i solskinn …                                            www.kjellmartin.com

Lest i dagsavisa( får den allerede om kvelden) at Amerikanske nyhetskanalen  CNN anbefaler sine lesere å reise til Tromsø og Kirkenes for å se nordlyset.
«Selv om aurora borealis kan ses overalt mellom 65 og 72 breddegrader, tilbyr norske byer som Tromsø, Kirkenes, Alta og øya Svalbard førsteradseter til opplevelsen».
Hva med fylkes hovedstad Vadsø? Vi kan vel også tilby det samme, men vi har dessverre ikke de flysetene som det her er snakk om.
Vår lille by har /bør ha mye å vise frem, visst bare mye hadde vært gjort annerledes. Det er svært vanskelig å få til ting, når ikke engang flyrutene er lagt til rette for oss.
Kanskje man bare skulle gi f…  til hele flystaben og heller opprette en hurtigbåt over fjorden. Ser ut som våre politikere har vokst ut av sitt «rede»?

Ja, ja – været er det ikke noe å si på. Nå klokken 07.57 har vi bare 4 kuldegrader og nesten snøfritt til forargelse for skuterguttan.
Ønsker mine blogglesere en riktig fin onsdag!

Ord for dagen:  Gårdsdagen er forbi. Morgendagen har ingen sett!

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Det som er..?

  1. annebloggen sier:

    Vi har hatt speidermøte i kveld og øvet til lysmessa. Og så har speiderne skrevet bønner. Å lese hva disse ungene og ungdommene er opptatt av, gir meg alltid håp for framtida!

    Lik

Kommentarer er stengt.