Hver dag er en gave.

Bilde fra Kjell Martins fotogalleri.
http://www.kjellmartin.com – Varangerfjorden.

Kveld ved sjøen
Hvor jeg er trett, du kjære
og hvor dine bølger mumler og mumler
og slikker de kolde stener
og hvisker at «ensomme, det må vi være.»

Hvor du er dyp, så dyp at tanken skremmes
og dras imot deg.  For en vil sove,
ja sove med deg, du syngende sjø.

Nytt fra vårt område jf. dagsavisa vår:
Å ta førerkort for første gang i sitt liv i  en alder av 73 år er spesielt. Det gjorde faktisk en tanaværing tirsdag. De er spreke – tanaværingene! Gratulerer!
Det er altfor mange bukker som settes til å granske havresekken, mener høyre og peker spesielt mot politiets spesialenhet  og 22. – juli -terroren.

Vi har tidligere hatt en gård i byen vår, som ble kalt for lille Moskva – hvorfor ? Det er jeg ikke sikker på, men nå har vi en hel by som jeg tenker kunne gis som gave til Russland. Kjører man et stykke forbi Neiden – kan det for ukjente føles som om man må dra fram visumet, for her er det skiltet som om det skulle være innkjøringen til en storby i tykkeste Murmansk.

På fjerde året på rad har det vært  samarbeid mellom naboen i øst og elever på frisørlinja på Hesseng videregående skole i SørVaranger.
Hva «å klippe» er på russisk?  Tja, det må være Spasibo.  Og mange takk er spasibo bolsjoe!

Det er fortsatt vårlig i SøtFinnmark. Litt vind og 2 – 3 varmegrader nå klokken 08.33. Det er heller ikke så glatt lenger. For meg er værsituasjonen ypperlig, liker ikke vinter og snømåking, men jeg hører de unge skuterintuiastene  begynner å bli urolige!  Hvor i verden finnes det snø er slagordet nu om dagen!

Ellers går det fint med pasienten vår, som fikk en opplevelse av de få.  Opplevelsene/tankeaktiviteten under opphold i respirator huskes og kan gjenfortelles i ettertid!  Er ikke menneskehjernen suveren? Mange gode og eksklusive opplevelser.

Ord for dagen:   Hver dag er en sjelden gave en skinnende mulighet.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.