Alt har sin tid…….

Legender er underholdende og mange er støpt for nåtiden, som eksempel denne:
«Fortell meg, bestemor, hva tenker du omn din lykke før i tiden og din ulykke i dag?»
«Det skal jeg fortelle deg,» svarte dem gamle.
«I femti år har jeg levd sammen med mannen min. Hele tiden jaget vi etter lykken, men vi fant den ikke.  Først etter at vi har mistet all rikdom og arbeider som dreng og budeie, har vi funnet den sanne lykke.»
Slik er det vel med oss alle.
Lykken finnes ikke alltid i penger og formue men i god helse, samhold og hverdagsslit!
Å bli gammel:
De lange dager som en tunnel
med lys som skimtes
langt borte
Det du har levet
lukker seg langsomt
som sår med skorpe.
av Gunvor Hofmo

Tenkt mitt yngste barnebarn fyller 21 år i dag – f. 19111991 – magiske tall.  Min mormor var født i 1891 – så bursdagbarnet er 101 år yngre enn sin tippoldemor.
Sender mange, mange gode varme tanker til minste gutten vår på dagen!
Årene fyker av gårde.
Ordtaket: Ikke vent til i morgen med det du kan gjøre idag, er veldig godt sagt.

Pasienten vår i Trondheim har også kommet seg veldig. Nå kan han faktisk gjøre enkle ting selv. Også hans sykdomshistorie viser hvor skjørt livet er og hvor langt legevitenskapen er kommet.

Det er ennå mørkt ute nå klokken 07.34. Det blåser litt, men regndråpene henger ennå på persiennen utenfor.  Gradestokken viser 3 varmegrader.
Var å gikk en tur i går kveld  og besøkte en eldre dame som hadde  forstuet foten i det glatte føret vi har for tiden – s p e i l g l a t t er det ! Tror det tross alt er bedre å kjøre enn å gå – hvis man kjører etter forholdene.

Hva skjer i byen vår? I hver fall ingenting å skrive om. Har lest avisa for i dag.
Fant ikke noe annet nytt fra Vadsø enn at skuternettet fra Andersby er åpnet å ønsker skuterentusiastene velkommen. Dette gjelder skuterløypene  4, 4A og 4 B.
Den røde snora er herved klippet.
Kjøring utenom løypene krever tillatelse. !

Ord for dagen:   Livet er en gave som vi må bevare, ikke la det gli meningsløst fra oss.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.