Lørdag 20.oktober.

Huttetu!! Årets første snø i vår lille by. Godt planlagt med både vinterdekk og høstrengjøring av lille Yarisen.  Gradestokken nå klokken 0900 viser merkelig nok
4 varmegrader. Det blåser nordvestlig vind og værmeldinga har lovet sterk vind utover dagen. Må bare få lov å si at snøen ikke er min favoritt, men jeg vet jo at mange venter på skutersnø.
Falt for en sangtekt av Arild Stubhaug som illustrerer noen av vinterfølelsene hos mange.
God helg til mine bloggvenner!!

Stille er det om snøen

Kvitt er landskapet omkring.                              Ute møter vi kvarandre

Berre vinter.                                                          står vi og snakka
Vidt utover heile dalen.                                        står i kleda våre
Ute er lufta kald.                                                   i alt kvitt.
Om dagen ser eg på trea,                                    Det er godt å stå
fulle av snø.                                                           godt å gå
Det har vore stille lenge.                                     godt å koma til husa.

Vegane vert brøytte                                           Det er alt.
nesten sikkert kvar morgon.
Mest om natta                                                     Berre lite må gjerast.
har det snøa desse dagane.                                Bera ved.
Vaska opp.
Måka snø.
Laga englar i snøen.
Det er det einaste.

Akkurat så langt er vi ikke kommet med vinteren, men det haster!

Ord for dagen:   Rettferdig er den som er hel i sin ferd.

Klokken 1600 – snøen borte igjen. 5 varmegrader .

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.