Verdensdagen 2012

Byens dagsavis er ikke ferdig med skolesaken. Ei heller med kattesaken i nabokommunen Vardø.
I syv år har kattesaken i Vardø versert, for  katter er det mange av i kystbyen vår. Dyrevernet kaller katteepisodene i Vardø for tragedier og det er jeg helt enig i.
Villkatter blir fanget og mishandlet og torturert til døde.
Hvem er det som er så grusom mot dyr? Alle dyr har jo sin egenverdi, et liv og mange har et langt levd liv.

Skal det bli to skoler eller en skole i Vadsø. Tror politikerne har kjørt seg fast i valgløftene. Hvordan få denne saken i havn uten å bryte valgløfter og miste stemmer?

Værmeldingene nå klokken 06.30 har meldt om lokale nattefrost.
Skal på en lengere biltur i dag, men er tilbake midt på dagen, så jeg håper ikke skal gi meg noen kjøreproblemer.
Har fortsatt sommersko på Yarisen.
Vi har bestilt nytt vinterutstyr og fått melding om at de er ankommet forhandleren vår. Mandag skifter vi til fire splitter nye Continental  – pris ca. 4.5 tusen. Dyrt å være bileier, selv med en Yaris.
Nå klokken 07.43 er det  skjømt, vindstille og temperaturen er 8 pluss. Det har regnet i natt også.

I dag, 10. oktober har fått navnet Verdensdagen for Psykisk Helse. En internasjonal dag for psykisk helse. Denne dagen feires på forskjellige datoer gjennom hele måneden.

Jeg gir deg min hånd,                                             
grip den og hold den.
Jeg gir deg mitt håp
og tenner et lys.
Jeg gir deg min tro
på at livet skal lykkes.
Jeg gir deg alle mine gode dager
da glemmes de grå.
Jeg gir deg en mors kjærlighet
til eie. -Da kan du slippe
hånden
og trives, til du på nytt griper
den.
Kanskje i takknemlighet.
av Kjersti R. Hogstad

Ord for dagen:   Budet er en lykt og læren et lys.
bibelsk

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.