Går dagen er bare et minne!

Enda en gang Vadsø kommune: De er flinke til å følge opp Verdensdagen for Psykisk helse. Barnehagene, barneskolene og videregående skolene, sammen med Mental Helse samarbeidet om arrangementet som ble avholdt i går 6.oktober. Den verdensomfattende dagen er10. oktober. Det er mange interesseorganisasjoner som har en Verdensdag, som eksempelvis Leve (interesseorganisasjon for selvmord) den 10. september.
«Se alltid  lyst på livet», sang Lillebjørn Nilsen og hadde et poeng. Måten man forholder seg til følelser, situasjoner og hendelser på, påvirker oss.
Forskere mener at om man tenker på og minner seg selv om positive ting  og opplevelser får humøret et lite lykkekick.  Jo oftere vi tenker på positive ting, desto gladere blir vi.
Det tror jeg på, men er ikke sikker på om det er så enkelt.
Menneske er fra naturens side skapt som flokkdyr, vi trenger andre mennesker rundt oss for å ha det bra – påstås det i samme kretser. Jeg skal ikke prøve meg på å finne ut av disse påstandene, men der ligger nok noe i dem. Tror nok at barn har denne evnen godt plantet i seg. Vi voksne og spesielt de eldre har et stykke å gå.
En positiv innstilling garanterer oss ikke et liv uten vanskeligheter og bekymringer, men den kan få bekymringene til å virke mer overkommelige.
Det kan også være nyttig å minne oss selv om at livet går videre – uansett!

Været i byen vår: Vindstille, overskyet, tåke og 9 varmegrader.  Fjellene i syd er godt gjemt  bak tåka over Varangeren. Skal jeg være positiv , så tror jeg at vi her i Øst har hatt en fin høst så langt.

Ord for dagen:   Hovmod hugger sin vrede i stein, kjærligheten dekker den
                                  med blomster.
sagt av Rabindranath Tagore

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.