Bjørnen er våken!

Skadd bjørn mulig ennå på frifot i Karasjok.
Bjørnen ble skadd under en påkjørsel i Karasjok onsdag kveld. Samtidig er en annen bjørn observert i et boligfelt på ettermiddagen i går, melder NRK Finnmark.
Folk blir oppfordret til å oppføre seg som vanlig, men de bør ikke dra ut for å få et glimt av bjørnen. De bør heller ikke oppsøke skogen etter mørkets frembrudd.
Karasjok er vant til at bjørn lusker rundt i furuskogen.  For noen år siden møtte en bærplukker bjørnen og avvæpnet den med å smette bærbøtta over hodet på dyret.
Om historien er sann – tør jeg ikke stå for, men slik ble den fortalt den gang.

Det er overskyet, vindstille og regn i byen vår i dag. Gradestokken viser 5 pluss nå klokken 08.02. Har ikke hatt mot til å trekke kjøkkengardiner bort fra vinduet ennå. Tenker at dette er bare begynnelsen til noe verre for de få av oss som ikke liker vinter og snø. Jeg skjelver av vinterfølelsen.  Heldigvis er lille Yarisen oppegående og tåler ganske mye både kulde og snø. Stusselig følelse!

Ord for dagen:  Prøv å huske de gode minner –
                                før det hele i tåke forsvinner.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.