Kreativt håndarbeide.

Ja – det er i Nord-Norge det skjer, det mener Norsk Kulturråd som legger merke til  kunstscenen her.  Landsdelen «leverer» kunst på et høytnivå og det blir lagt merke til. Endelig blir vi lagt merke til på en positiv måte  og ikke bare på negative statistikker.  Vi er flinke vi og bedre blir vi når dagene blir kortere og kreativiteten blir satt på prøve på mørke vinterdager.

Min kreativitet er det ikke så mye så si om. Har startet på et skuterskjerf som pussig nok blir dobbel – sånn uten videre.  Meningen var å strikke enkel patent, men tror – jeg har gjort en stor bommert. Men, men, det ser ut til at skjerfet vil få detaljer jeg ikke i utgangspunktet var klar over. Den blir som sagt dobbel – hul inni og den dobbeltheten har jeg tenkt å utnytte maksimalt. Det er vel slik kunst blir til for kunstneriske personer. Skal ikke røpe noe, greit å ha hemmeligheter i kunsten også.  Har en del garnrester jeg tenkte å benytte til noe brukbart. Tror nok at denne kunsten vil kunne aktivisere meg resten av førjultiden. Tror den kanskje bør være sånn cirka 2.5 meter lang. 
Har mye ferdig laget håndarbeide liggende. En del samiskinspirert også.

Dagen har ennå ikke lysnet helt. Må ha lampene tent – nå klokken 07.55 for å kunne arbeide. Natta har vært mye fuktig. Det er vått over alt og temmelig overskyet. Temperaturen er det ikke noe å si på. 10 grader pluss – er bra!

Sirkel.
I det flytende, motsetningsfylte univers
inni i sirkelens mysterium
skal du lære og modne.
I denne skole fins mange kunnskaper,
mange sannheter og mange myter.
De er alle ditt eget verk – og din egen tids verk
og forgangne tiders verk.
Den bevisste og ubevisste verden er ikke konstante
størrelser: Det fortrengte og skjulte fra i går
er snart dine avisers lokkemat.
Det som var skammelig i Grekenland er mote i dag.
(Og det som var mote i Grekenland er skammelig i dag.)
Ord som du henrettes for i ett land,
gjør deg til helt i et annet.
Vitenskapens fakta fra i går er overtro i dag.
Vær varsom med de store bokstavene.
Av Rune Amundsen.

Ord for dagen:  Når alt står i full blomst, begynner forfallet.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.