Festivaltider..!

Lille Vadsø er flink til å finne på festivalemner – som denne under kongekarbbefestivalen. Her arrangerer man også varangermesterskap  i fiskekaker.
Arrangørene inviterer Vadsøs videregående til å delta.
Mesterskapet går av stabelen lørdag 6. oktober og kan avgjøre hvem som egentlig lager de beste fiskekakene.
Det skal konkurreres i to klasser: tradisjonelle fiskekaker og åpen klasse.  Fiskekakene dømmes av en fagjury.
I tillegg deles det ut pris for folkets favoritt i tradisjonell klasse.
Deltakerne må være fra varanger. De må levere  minimum 30 fiskekaker i hver klasse til konkurransen, skriver Finnmarken i dag.

Forts. av Rune Amundsen sitt dikt – Sirkel.

Men inne i sirkelen er intet helt i seg selv
Dog, utenfor ser du straks at sirkelen er hel.
La meg også prøve å fortelle deg
at selv livet inne i sirkelen ikke er ondt i seg selv.
Din menneskelighet kan overskride                                                               
tingenes grunnleggende to-sidighet.
Kroppen er ditt tempel,
tankene dine er fri og følelsene dine gir deg liv.
Jeg ser deg som et vesen av lys,
selv når du er inne i sirkelen.
Lyset er der, – alltid,
selv om det nok
skinner gjennom en skitten rute i blant.

Forts…….!

Deltatt i et lite glasskurs i går. Her tror jeg på masse trening før man klare å få kontroll på glassbitene og samtidig bestemme formen. I våres fikk jeg et lite kurs i keramikk. Her var det enkelt å bestemme formen.

Været nå klokken 08.50 ser ikke så værst ut. 10 pluss og overskyet med litt vind fra søraust.  Masse fine jordfarger ute i naturen.

Ord for dagen:  Det er med velstand som med sjøvann – jo mer vi drikker, jo tørstere blir vi.
av Arthur Schopenhauer   

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.