Mot mørketid i nord..!

Endelig et funn! Håper det er Sigrid selv om man heller hadde ønsket å finne henne levende.

Helse Finnmark satser. Det skal bygges et helt nytt sykehus i Øst-Finnmark – Kirkenes. Bygningen er ment bygget på Skytterhusfjellet. Helse Finnmark og Finnmarkseiendommen er svært uenige om pris og det er stor avstand mellom parterne. Nå skal skjønnsretten på banen for å bestemme tomteprisen.
FeFo legger verditaksten på 150 kroner kvadratmeteren. Alle skal tjene!
Beliggenheten vil jeg tro blir fin, men etter mitt syn så burde den ligget i område Varangerbotn – like langt fra de fleste plassene rundt Varangerforden og Tana. Et ønske, men ulogisk ifølge de som forstårsegpå!

Værvarslingen har lovet bra vær idag med sol og mere til!  Har mye vegitasjon rundt leiligheta og ser hvordan høsten angriper det grønne. Mye er til og med blitt svartflekket. Naturen tar tilbake kraften og pynten fra naturen.
Temperaturen nå klokken 08.11 er 12 grader i sørvendt gradestokk med svak vin fra øst.

Fant en fin vugge sang fra mørketiden av Nordahl Grieg.

Natten er så lang her nord;
lengte gjorde far og mor.
Midt i mørke, frost og gru
lille lys – kom du.                               

Himlens dag var tung og grå
Dine øyne skinte blå,
blomsterkinnen blusset rødt;
lille – sov søtt.

Ingen sol i morgen gryr,
bare du, mitt eventyr.
Bare du skal stråle da,
lille lys – vågn glad.

En fin vuggesang for de som liker å synge til barna sine om kvelden!

Ord for dagen:    For å bli lykkelig bør du kutte ut ordene
«hvis bare» og i stedet si «neste gang.»
 av Smiley Blanton

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.