Vi vil ha…vår egen TV-kanal!

 Har lest at Nesseby er siste stopp for biler som vrakes i Øst-Finnmark.  Her tømmes de for drivstoff, oljer og annet forurensning, før de klemmes flate og sendes til omsmelting.
Synes virkelig nessebyværingene har fortjent en mer gullkantet bedrift.
Det er stadig snakk om selskaper å investere i – hva er det som er galt i tiden vår.  Snakk med Røkke – han klarer vel ikke på egenhånd å finne frem til Nesseby..

Samene er jo også på utkikk etter «tomt» til en riksdekkende TV-kanal.
Kanskje burde kommunen i Nesseby nå se seg mulighetene å få den plassert akkurat her. Tv er jo fremdeles viktig for publikum og Nesseby trenger arbeidsplasser.  Her bor det mange samisktalende. Arealer er det også  nok av i kommunen.
 Det er viktig å  handle mens debatten raser  – selv om mange mener at samer ikke har magemål.
Enda en mulighet for Nesseby – slå til mens «jernet» er varmt, det haster!

Jeg husker godt sangen «Barndomsminner» fra skoledagene.
Å, eg veit meg eit land langt der oppe mot nord,
med ei lysande strand mellom høgfjell og fjord.
Der eg gjerne er gjest, der mitt hjarta er fest
med dei finaste band:
Å eg minnest, eg minnest så vel dette land! 
Skrevet av Elias Blix – hvis jeg husker rett.

Vi har mye bra her oppe – sier i hvert fall alle som har flyttet sydover! For de minnes!
Og kanskje vi nå bør satse stort for å få de fraflyttede hjem igjen.
TV-journalist, reporter, eller en TV-vert – det lyter fint! 
Tittelen er ikke så viktig – bare vi får eksponert oss eller i det minste lært bort språket vårt!

Tror også at Finnmark har hatt det beste været de siste dagene.  20 – 25 grader i sola sist i august er bra, bare man husker å gjemme seg for austavinden.
Ser ut som dagen idag også skal bli fin. Værvarslingen har lovet 14 grader. 
Det er klart og sola sinn, mens austavinden uler rundt hushjørnene nå klokken 08.59.
Ønsker en fin dag til alle mine bloggvenner!

Ord for dagen:    Selv en liten disharmoni er prikket inn på ditt livs partitur. 

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Vi vil ha…vår egen TV-kanal!

  1. annebloggen sier:

    Å, den sangen har jeg gode minner om! Min far hadde den på plate og så var den stadig vekk på ønskekonserten! Jeg fant den på You-Tube i den versjonen jeg husker med Erling Volden. Gutten med den vakre stemmen og de underlige l-ene.

    Lik

Kommentarer er stengt.