En fin september dag..

Ny design til tidligere blogget neglserie. Med disse bør man vel ikke gå å klore i hagen, ei heller høste poteter. Rene skjære kunsten! Man kan vel bli litt misunnelig – det er normalt.

Nostalgi av Jan Førde.
Jeg forsøker å favne noe der fremme
men taket glipper – og bildet forsvinner
Da kaster jeg blikket tilbake i tid
og ser for meg ting jeg ikke vil glemme
Dager med lyse og gode minner
Et øyeblikks glede.  En nostalgi

Vi trenger vel alle å se oss tilbake
for lettere å gå inn i en morgen
I fremtiden må vi nok også forsake
Og gledes ved gleden. Og gråte i sorgen.

Takk for at Du er den samme bestandig
selvom  vi famler i mørke iblant
Vi mennesker gjør ikke alt så forstandig
Vi trenger Deg – som vår livs sekundant.

Enda en fin solskinnsdag i vår lille by.
Multebærspanna har jeg vasket godt og lagt bort. Det blir vel ikke aktuelt å plukke andre bær heller. Kunne tenkt meg en fisketur. Fikk «blod på tann» da jeg klarte å få på land to store ørreter – tidligere i sommer. Skjønner godt gleden til storfiskeren! Det jeg ikke skjønner er gleden av å fiske – bare for fiskingens skyld. Det å hive fisken tilbake i elva!
Det er vel ikke alt jeg skjønner, må nok bare holde meg til det lille  kastet jeg får til og gleden av å få par halvkilos ørreter i et lite vann med noen års mellomrom.
Temperaturen nå klokken 10.09 er 15 grader i nordveggen og 25 i solveggen.
Det er bra!
Ønsker en riktig fin søndag til mine blogglesere!!

Ord for dagen:  Å «tape ansikt» sosialt regnes i visse kulturer som den tyngste
                                 av alle påkjenninger.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.