Ropet om rettferdighet.

Det ropes om statsministerens avgang!  Stortinget innkalles til hastemøte om 22. juli-kommisjonens rapport. Presset er enorm.
I korridorene på Stortinget mumles det allerede om å trekke paralleller til Kings Bay-saken som førte til at Einar Gerhardsens AP-regjering måtte gå av i 1963.
21 mennesker mistet den gang livet i en gruveulykke på Svalbard.  Det ble avdekket grove brudd på sikkerhetsforskriftene.  De  borgerlige partiene fremmet mistillitsforslag, som fikk flertall med støtte fra SV.
Husker godt denne ulykken der en av mine venner omkom. Han reiste mot foreldrenes vilje til den store verden for å tjene penger.
Han var bare 17 – 18 år.  Han kom aldri tilbake – ble heller aldri funnet. Mener å huske at hele gruva raste sammen og at ingen ble funnet.  Det var hans skjebne, det ble hans grav..
Jeg kjente også foreldrene godt.  Jeg kan ennu huske den harde sorgen – jeg kan ennu gjenkalle stemmene og høre ordene – fra den gang!
-Tiden legger et slør over sorgen.
Nå er ulykken kun en  mørk historie for vårt land!

Han var heldig – Hammerfestingen som vant seks millioner kroner på Lotto i helga.
Idag skal «oldemor» og Bajas bare kose oss – bare gå tørrskodd i nærmiljøet. Bæra får bare være på myra – det er jo få som vil ha de! Trim har vi selvfølgelig fått – ganske gratis også!

Været idag ser heller ikke ut til å friste oss.  Nå klokken 08.05 er det overskyet, men opphold.  Temperaturen ligg på ca 10 + .

Ord av Jan Førde:  Ofte sier vi våre ord litt for bastant,
Kanskje kunne vi sagt det samme litt mere elegant.
Og oppnå akkurat samme effekt.
Og sikkert enda større respekt.

Ord for dagen:  Menneske er tid, tid er menneske.                         

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.