Ta deg tid til å….!

Nå er Vadsøby gått i dvale igjen!  I dag avsluttes festivalen.
I går kveld var det som om byen skulle eksplodere. Musikken drønnet inn gjennom vinduene 800 meter unna. Prøvde å skalke igjen så godt jeg kunne, men lyden snek seg inn.  Skal ikke klage  på festivalrusen. Det blir ett år til neste rørelse! Selv har jeg ikke deltatt i noe, kun vært innom på lørdagen og sett. Det minnet meg litt om teltbyen til Romfolket.  Eksotisk!

Det er multebærtid i varangerområdet.  Jeg og Bajas har vært to snarturer på myra. Bra med bær. Regner med at alle som orker å gå- finner bær. I vårt område kan man faktisk kjøre veldig nært myrene. To totimers turer og 6 kilo bær.  Det er bra det!
Lille Bajas var veldig flink å orientere seg og finne fram til bilen.  Ble imponert! Nå ligger han langflat-er sliten og kanskje fornøyd.
Å finne gangbar sti ut av myra er nok det som stresser meg mest. Enkelte myrer er nesten uten bunn.
Skremmende!
Våre bær var nok noe større enn den på bildet og rødere! Varanger bær har en fin rødlig farge.

Det er bare to veier som leder til et viktig mål og som får oss til å utrette store ting:
styrke og utholdendenhet.  Styrke er bare noen få priviligerte som har, men streng, hard og vedvarende utholdenhet kan selv de minste av oss prestere.
av Johann W. V. Goethe.

Ord for dagen:   «Sjansen sloss alltid på den klokes side».

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.