Nekter å gi meg..!

I løpet av få dager har både storken på taket og det gamle fødehjemmet i Vadsø forsvunnet.  Det samme har Kollstrømhuset, noe som innebærer en ytterligere utvidelse av kirkegården.  Nå er den blitt til historie  illafall for de som ble født her.  Så er det bare å følge med hvem som får «æren» av å få evig hvile i kjelleretasjen -eller det som var kjelleretasjen.

Livet går videre. 8. august begynner Varangerfestivalen – Vadsøs internationale jazz festival.  Det første arrangementet fant sted 1982. I år blir det 30de gang den går av stabelen.

Når det gjelder det helt huslige eller private:
Har kjøpt meg ny vaskemaskin – Borsch. En moderne sådan.  Ser ut som klæsvasken blir  helt tilfeldig gjennomført. Det tar noen tid å få start på den – så vet man aldri hvor lenge den blir stående på – eller om man i det hele tatt finner noen klær etter vasken eller – når maskinen tilfeldigvis har stoppet.  Lest bruksanvisningen, men skjønner mindre og mindre. Den tåler  knapt å bli berørt før det begynner å blinke både i den ene og den andre knappen eller alle knappene på engang. Mulig  den bare må strykes på. Føles også som om man ikke må komme for nært den før det blinker. Nei – det ble litt for morderne.  Det kan hende jeg blir nødt til å montere baljen med vaskebrettet. Da vil jeg ihvertfall ha kontroll på klesvasken.

Ord for dagen:  På kinesisk består orde krise av to tegn.
Det ene står for fare og det andre for muligheter.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.