Det gikk nu bra!

Arbeidet med Vadsø helsesenter er kommet i gang.  Dette innebærer at helsetjenesten i kommunen i løpet av høsten kan ta i bruk 400 kvadratmeter nybygg.
Kommunen argumenterer med at utvidelsen er helt nødvendig for å frigjøre arealer for den ordinære helsetjenesten.  Konkret innebærer dette at hele helseadministrasjonen blir flyttet til nybygget. Med årene har selvfølgelig helsesentret fått flere nye tilbud av interkommunal karakter, men det synes som om den største økningen har vært i administrasjonen.
Det som forbauser meg – er at det i dag er 6 – 7 leger i Vadsø kommune, mens  tilgjengeligheten er blitt mindre. Ventelistene er på opp til 3 måneder, spesielt hvis man skal til den såkalte fastlegen. Til og med øyeblikkelig hjelp må man bestille time til. Og man må da diskutere med kontordama om man er syk nok.
Legene gjør faktisk en masse enkel kontorarbeide. Dette går igjen utover pasientene. Her burde offentligheten gått tilbake til diktafonens tid.
Tror nok  at samfunnet må tre noen skritt tilbake å ta i bruk noen av de gamle kontorrutinene.
I min ungdom hadde Vadsø Kommune en lege – Bjarne Skogsholm. Han hadde alene Vadsø og Nesseby kommune.  Tror ikke det var farligere å leve dengang!

Sommerværet er upåklagelig for øyeblikket. 14 +grader og noe austavind. Ser ut som sola ble borte igjen og det mens jeg har sittet her og nå regner det.
sånn var denne sommerdagen!

Ellers har livet i vår lille by vært rolig. Rettsaken om 17. mai ulykken har pågått hele denne uka, men dommen er ikke skrevet ennu

Ønsker dere mine venner-i alle kroker og kriker rundt i verden – en riktig fin helg!

Ord for dagen:  «Han lukker øynene, lar mørket være mørkt.»  

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.