Østens sol..!!

Det ser ut til at mulighetene er store, bare viljen er sterk nok.
Forsvaret bygde boligfelt på to dager. Husene kom sjøveien og etter to døgn hadde vår lille by fått et helt nytt boligfelt. Til sammen kom det 16 nye leiligheter på plass i løpet av noen få timer. Rundt tre timer tok det fra den første modulen ble fraktet fra kaia til den var på plass i Fossen, som ferdig leilighet.
Men det er ennå mye som skal til før de er innflytningsklare – regner med til høsten. Blant annet skal garasjene sette opp, og verandaer bygges.
Gratulerer!! Nå har vi en liten by også på myra…

En utested i byen vår har fått avslag på skjenkeløyve av kommunestyret. Ser ut som vandelen til løyvehaverne er under lupen.. Avslaget blir nok anket med det første. Blir ikke anken tatt tilfølge – betyr det kroken på døra.

Nå skal «STOREBROR» i øst få vite mer om oss Finnmarkingene.  Sør-Varanger vil oppdatere informasjonen på deres eget morsmål. Allerede nå kan man få en følelse av å være i Russland når man kjører inn i Sør-Varanger kommune.

Været nå klokken 07.42 er overskyet og ganske vindstille. Vanskelig å se vindretningen – da det er stille ute på varangerfjorden . Temperaturen er 11 grader nå i morgentimene. Er nok veldig usikker på om jeg trenger å ta av meg genseren i dag.  Skal prøve om jeg får start på plenklipperen – den med gangfunksjon.
Doningen som er parket på eiendommen er for komplisert for mitt førerkort.

Ord for dagen av Oliver Holmes: Når en menneskehjerne blir utvidet
                                                                   med en ny tanke,
                                                                   Skrumper den aldri mer inn til sin
                                                                   opprinnelige størrelse.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.