Små ymt..!

Heia!!! Gratulerer med varmen til slekt og venner i sør.!
Gleder meg ordentlig å gå ut idag – har bare litt drag av austavind og full sol nå klokken 09.44. Temperaturen ligg på 14 – 15 grader. Ikke verst – er fornøyd – sparer skinnet/huden:-)))

 I går var det faktisk snøstorm halvtimerstid om ettermiddagen. Ingenting forundrer meg lenger – kanskje det er sånt man kan kalle  for eksotisk.. Det er ennu litt usikkert om vi kan pakke bort skiene.

SAS klarte å skremme finnmarkingene i går. Passasjerene hylte og gråt da SAS-flyet som nettopp hadde lettet fra Kirkenes på vei til hovedstaden, måtte snu og lande igjen. Årsaken var gammel olje i en varmeovn, som fylte flyet med røyk.  En ekkel opplevelse!

ØstFinnmark har kommet inn i en  uheldig tidsalder. Det stjeles, ødelegges, raides rundt i hyttene.  I en hytte ble det stjålet to finnkniver og et troll.  Et troll, liksom – tror tyvene har gjort en tabbe der.  De blir nok ganet denne gangen – tror jeg?

Siden jeg nå har vært på reise i trønderbyen – har det tatt tid å få kroppen til å skjønne at jeg nå er hjemme igjen.  Det å takle forandringene er en ting, men all den driten som er kommet frem, mens jeg har vært borte , er kanskje aller verst!
I morgen blir det en tur til gruebyen med Bajasgutten som passasjer i baksetet.
Kanskje vi tar hurtigruta over fjorden og kjører tilbake rundt Varangerfjorden. Det blir en fin ferietur for oss. Alt er bedre enn ingenting!

Dikt av Faiz Ahmed Faiz:  Kast bort all tvil og frykt.
                                              Det som kommer, vil komme.
                                              Er det latter, vil vi le.
                                              Er det gråt, vil vi gråte.
                                              Gjør det du må gjøre.
                                              Og la framtiden sørge for seg selv.

Ord for dagen:  Tenk feil om du vil, men tenk i hvert fall selv.
                                av Doris Lessing.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.