Dagen er fullprakt….

http://www.vl.no/samfunn/article241760.zrm
Mann stjal bibel fra sykehjem.
 Tyven var kanskje ukjent med det sjuende bud.

I dag har vi igjen hatt «dekkfest» hos Harila i Vestre Jakobselv. Her gikk alt redelig for seg. Først var det å smake hele spekteret av hva kaffemaskinen kunne by på.  Så ferske winerbrød på bordet – snadder.  Og dagens høydepunkt den årlige lapskausen. Det kaller jeg  for kundepleie.
Vinterdekkene ble forsvarlig byttet ut med sommerdekk. En himmelsk følelse å kunne kjøre hjem uten pigger, mett og fornøyd.
Har i alle år vært kunde hos Harila og anbefaler bedriften til andre søkende sjeler.

Dagen har vært komplett til og med været har vært på vår side. Sol og 10 varmegrader, hva mer kan man ønske. Dagen har øket med 21 timer og 54 minutter fra vintersolverv 25. desember. Det vil si at vi nå bare har 2 timer med dårlig lys i døgnet. Snart skinner sola hele døgnet, dag som natt, håper vi.

Frigjøringsdagen ble feiret med ære og andakt. Da den tyske krigsmakten var på sitt høyeste høsten 1943, var det nær 3.500 tyske soldater i Øst Finnmarkområde. Spesielt Vardø/Kibergområdet. Heldigvis kan vi nå feire friheten!

Dikt av Reinhold Niebuhr:  Gi med sinnsro til å godta det jeg ikke kan forandre,
                                                 mot til å forandre det jeg kan,
                                                 og visdom til å forstå forskjellen.

Ord for dagen:  Det første store skritt i livet
                                er å innrømme at man ikke vet alt..

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.