En stressfaktor…?

Leser et innlegg i dagens lokalavis om at Samisk kunstsenter i Karasjok har endret navn til Sami Daiddagvovddas.  Som akronym brukes SDG. Nå blir navnet ikke helt riktig da jeg ikke har samiske bokstaver i tastaturet mitt. Begynner å føle meg fremmet i mitt eget lille land. Den gode multikulturen har skapt store stressfaktorer rundt i min daglige svære, da jo mitt alfabet mangler en rekke bokstaver.  Å sende brev i posten blir ikke så enkelt, da postverket forlanger at adressen er riktig skrevet.  I mitt lille hode har jeg funnet ut at det faktisk er enklere å reise selv med posten til adressaten. Litt dyrere blir det, men den kommer ihvertfall fram.
Kanskje vi bør stoppe litt opp, så vi får alle oss med videre!
Bare i denne lille byen min må jeg beherske en mengde språk for å kunne være sosial og  for å kunne vise sympati.
Det er utfordrende, men også spennende!

I denne stund er det ennu overskyet og temperaturen nå klokken 08.02 er 4 plussgrader. Våren er kommet på alvor til vår landsdel.
Dagen har øket med 19 timer og 15 minnutter fra vintersolverv 25. desember. Snart er det lyst hele døgnet.  Det igjen betyr at vinduene er rene slik at lyset kommer inn.  En utfordring for seg.

Ord for dagen:  Den er klok som ikke sorger over de ting han ikke har,
                                men gleder seg over det han har.
                               
av Epictetus.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.