Mitt indre bilde…

Har fulgt med i terrorsaken og kommet frem til følgende:  Mine personlige følelser og inntrykk av rettsaken «Breivik».
Må bare først og frem få ta avstand fra ABB’s syn og handlinger og  hans utsagn i retten. Jeg har likevel dannet et indre bilde i meg selv  av den terrorsiktede  slik han fremstår i retten.
Som mor selv – har jeg lært å være forsiktig med hvordan jeg dømmer de tiltalte, da jeg jo har nær familie selv –  inkludert tilkommende slektsledd.  Jeg har sett og følt på ABBs menneskelige del av saken.  Det  «lille barnet» i han. Ingen kan ta fra han den innerste bitte  lille smule av følelseslivet.  Synes det er trist at han har påført seg selv, andre og familien sin en stor sorg.  Tanken på hvordan jeg ville ha følt hvis det var mitt barn som var «skurken» alle hater.  Hat er en farlig og destruktiv følelse som bare ødelegger de hatende selv.
Det er etter mitt syn rart at folk skal kunne lire av seg så mye hatord som det er kringkastet fra denne senen.  Alle som har nær familie kan selv komme i en situasjon som kan ligne dette.
ABB har også en mor, far, søster etc.
Tilregnelig eller utilregnelig det er det retten som skal komme frem til.
Er han psykotisk, synes jeg det er grufullt å sparke en som allerede ligg nede!
 Rosertog mot en mulig «psykotisk» mann henger ikke på greip.

Tross rettsaken i Oslo – bader vår lille by i sol og varmegrader. Nå klokken 10.18 har vi 8 varmegrader og varangerfjorden speiler seg i skinnet.  Tross alt: En fredelig plett på jorden!
Dagen har øket med 18 timer og 27 minutter fra vintersolverv 25. desember.

Ord for dagen:  Å være klok er å inrømme at våre drømmer kan være
                                mangelfulle, at vi ikke alltid vet alt som skal til,
                               at vi ikke alltid har rett.

                                av Pam brown

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.