Langfredag.

Flere tror de er Jesus i påsken

SAMFUNN: «Jerusalem-syndromet» rammer flere i høytiden enn ellers i året
Ja, ja, vet ikke hva jeg skal mene om det?

Påskeværet sålangt har vært i særsklasse.  Akkurat nå er det overskyet, men det er lovet sol også i dag – Skjærtorsdag. Noen kuldegrader er det fortsatt nå klokken 08.32, men det ser ut som dagen lysner.

Bajas kom hjem til mor i går ettermiddag. Han trivdes ikke på hyttetur. Tror det ble for mange folk i hytta. Han hadde bjeffa om natten – trolig var det en måte å si i fra om at han ønsket nattero. Sliten og trøtt som han var, sov han tungt i natt. En liten tur ble det på mor og Bajas i går. Håper vi får en liten fin tur idag også.

Endelig – blindkjelleren er ryddet og skinner som en hvilken som helst staselig stue.
Det er her formuen er stablet. Utrolig hva man tar vare på – burde vel tenkt mere på de som skal rydde etter mine dager og heller kjørt bort det meste.
Rommet i 1. etasje har fått en dobbel soveplass. Alt er ferdig – slik presten annonserer før nattverden.
Har funnet et dikt som sier mye om vår styrke og livet på jord. Dikt avSue Mitchell.
En ny styrke
Det er stunder i et hvert liv
at en føler seg såret og alene.
Men jeg tror at de ganger
vi føler oss fortapt
og alt rundt oss synes
å falle sammen,
er broer for vekst.

Vi strever og prøver å finne tilbake
til tryggheten i det som var.
Men nesten på tross av oss selv
trer vi ut på den andre siden
med ny innsikt,
en ny erkjennelse,
og en ny styrke.

Det er nesten som om
at vi  må gjennomgå smerten
og strevet
for  å vokse
og nå nye høyder. 

Ord for dagen:  Tenkt slik:  Den største rikdom er å være fornøyd.
                                                       
av George Shelly

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

5 svar til Langfredag.

  1. annebloggen sier:

    God påske🙂

    Lik

  2. annebloggen sier:

    Det skal jeg🙂

    Lik

Kommentarer er stengt.