Mitt landsskap..

Meterologene lover knall vær til påsken i ØstFinnmark. Turfarerne og andre påskefans kan glede seg.  Lovnaden skal ihverfall holde til langfredag.
Og ellers har det vært stille og fredelig i vår lille by det siste døgnet. Vår nabo i øst som ble utsatt for grovt tyveri, har håp om å få saken oppklart. To mannspersoner i 30 – 40 årene har nå  status som mistenkt i saken. De to personene tilhører varangerområdet, og kan karakteriseres om gjengangere av politiet.  Igjen våre egne borgere!

Utsikten over Varangerfjorden er minimal i dette øyeblikket. Det snør fra vest , men ellers ganske vindstille. Temperaturen ligger på 2 kuldegrader nå klokken 08.23.

Det ble en lang morgen i alkovet. Lyttet på finnmarkssendinga som varte i 3 timer også denne  torsdagen som vanlig.
Det kan være okey noen ganger å ligge i «loppekassa» å meditere over tapt ungdom eller bare og mimre over gamle minner.  Et lite dikt om «Når bena ikke vil» av Anne Britt (etternavn ukjent) som jeg synes passer inn her akkurat nå:
Når jeg ikke lenger
kan gå stien i mitt lanskap,
vil jeg sitte stille ned
der stien starter

sitte der og bare kjenne
sitte rolig, bare være
kjenne vindens svale hender
kjenne varmen ifra sola

Livet gir så mange gaver
Jeg lar allting komme til meg
tar imot med åpne hender
kjenner etter at jeg lever.

Strikkeline har fått ferdig den ene stolpen i strikkejakka. Hetta ble bra og stolpen ble bra. Så langt har alt gått etter planen. Sokkene er ferdige og  strikkeline er fornøyd. Arbeidet med å få delene sammen i riktig passform er en utfordring. Burde egentlig vært mulig og  tatt Strikkesertifikat. – Kreative mennesker kan gjerne være intelligente, men trenger ikke å være det.  Det skapende mennesker aksepterer sine irrasjonelle sider.
Ønsker mine bloggvenner en riktig fin dag!

Ord for dagen:   Når du innrømmer dine feil, begynner du på nytt
                                 og beviser at du er blitt klokere enn før.

                                 sitat av Arthur Guiterman

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.