Urovekkende..

Nå begynner sannelig den lille byen vår også å bli uoversiktlig. Siden søndag ettermiddag har politiet mottatt melding om fire biltyverier.
Politiet har ikke slått fast noen forbindelse mellom tyveriene, og ønsker tips i saken, melder avisa Finnmarken i dag.
Lenge gikk byen vår under kallenavnet, «byen bak nedrulla gardiner.»Nå tror jeg gardinene er rullet opp og byen vår er blitt lagt merke til. Det betyr at vi må passe på å låse bildørene når vi forlater huset og bilen.  Byen vår er oppdaget av bandene vi lenge bare har lest og hørt om.
Et lite dikt om de trygge forsvunne tider:
Gi meg en dag til…..                              La meg vasse i bekken på vidda
La meg sitte på høyden ved byen             La meg klatre opp skrenten og se
en liten stund for  å se                                 på uendeligheten og verden
gå på de veldige murer                              og glede meg stort over det
telle steinene noen la ned

La meg gå på de gamle stier                     La meg sitte i båten om kvelden
der andre har gått føre meg                     når sola går ned i hav
sitte på stubben og kjenne                        kjenne bølgene slå mot ripa
på sola som varmer min vei                     nyte syner av svunnen dag

La meg en gang til takke                         Gi meg enda en dag til å være
for dagen                                                    la meg nyte hvert enkelt sekund
og få si alle usagte ord                              la meg se det som er
La meg en gang til nyte synet                omkring meg
av fjellet og havet og skog                      enn en liten stund

Dikt av Anne Britt(ukjent etternavn)

Nå har vintertemperaturene tatt seg til igjen. Utsikten er ikke helt klart – fjellene ligger ennu i «frostrøyk.» Temperaturen nå klokken 07.12 er 6 kuldegrader og dagen har øket med 13 timer og 25 minutter fra vintersolverv 25. desember.
Ved klart vær skal vi kunne  skimte  solstrålene i fem tiden om morgenen.

Strikkeline plages med å få hetta på strekketøyet i riktige former. Må vel kanskje rekke opp igjen noe. Og rekke opp har jo sin egen sjarm – det handler også om kreativitet. Det som karakteriserer kreative mennesker, er deres evne til stadig å se på virkeligheten med helt nye øyne.  De fleste av oss lever i spenningsfeltet mellom trangen til å bevare det bestående og trangen til å skape det nye. En fattig trøst!

Ord for dagen:  Når vi tilgir noen, løser vi opp knuter
                                og setter fortiden fri.

                                 Ord av Reshad Feild

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.