En tragisk helg.

Helgen har vært tragisk og grusom for mange etter ulykken med Herculesflyet. Det er ingen som har mulighet til å sette seg inn i den sorgen de pårørende gjennomgår i disse dager. Måten deres kjære endte livet – i en eksplosjon hvor det meste gikk galt.
Ingen har beskrevet tapet av sin kjære bedre enn Rolf Jacobsen i diktet «Plutselig».
Han skriver blant annet følgende:
Elskede, så er det altså hendt.  Hele livet vårt,
smilet, tårene og motet.
Alt gikk så fort.  Og plutselig ingenting mer.
Nå ligger  de der. 
Kjæreste venn, hvor er vår glede nu,
de gode hendene, det unge smilet.
-Under sneen.  Under den brune kransen.

Helgeværet har vært veldig bra med varmegrader og snøtining.
Ser ut som denne søndagen også kan gå inn i historien som en fin vårdag.

Temperaturen  nå klokken 08.09 er 1 varmegrad og noe vind fra nordvest.
Dagen har øket med  ca 12 timer fra vintersolverv 25. desember.

Rapport fra strikkeline:  Har kommet til et punkt hvor jeg er veldig usikker på videre arbeid.  Har rekt opp opp til flere ganger. Mye arbeid å rekke opp par hundre masker og så få de tilbake på pinnen uten å miste noen. Nå må kunnskapen modnes før jeg gjør videre inngrep. Det handler om en Snowbordmarius med hette og glidelås.

Hadde besøk av den bitte lille Bajasgutten i går, mens ho noe større Pernille har hatt besøk av meg opp til flere ganger pr dag. Må besøke Pernille nå når jeg er ferdig her.

Ord for dagen:  Kloke mennesker reiser for å finne seg 
                                 selv.
av James Russel                                    
                                 Vi må utfordre oss selv uansett hvor skremmende
                                og merkelig selvet kan vise seg å være.
                               
av May Sarton

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.