Våre naboer..

– Vær mer forsiktig på den der jævla fjesboka

Si din mening!Les mer

Våre naboer i øst ytrer seg med sterke gloser, slik kystfolket alltid har gjort.   Mens Kirkenesværinger  stortrives med bensinpriser på 5 kroner over Russegrensa, men godene kommer ikke gratis.  Grenseovergangen medfører også omfattende tyverier og nasking i Kirkenes. Hverdagsvarer som kaffe, kasseroller, makaroni, til og med blomster får bein over grensa.  Butikkene i Kirkenes oppfordris til å investere i tyverisikring.

Snart er det vår trallala la la…

Det blåser ganske mye i varangerområdet nå i ettermiddagstimene. Gradestokken viser bare minus 2 grader nå klokken 16.15.

Minneboka 1959:  Minne til Sigrun
                                Jeg er ingen dikter som Bjørson og Bull, derfor
                                så skriver jeg bare tull,
                                men skulle jeg engang bli forfatter kom hele
                               Finnmark til å dø av latter.
                               De beste ønsker for fremtiden Jorunn 14 år.

Ord for dagen:  Selv om du er på rett vei,
                                vil du bli overkjørt hvis du bare sitter der.
                                av: Will Rogers.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.