Menneskesinn..

Menneskesinn:
Det som først og fremt karaktiserer oss mennesker, er vår sårbarhet i forhold til hverandre.  Da Gud skapte oss, kunne han gjort oss harde som granitt.  Men i stedet for å skape oss slik at vi ble usårbare for kritikk, sikre, sterke og uavhengige, så skapte han oss slik at vi brydde oss om hverandre, men vi må passe oss vel for ikke å brette alle sider av livet vårt ut for andre.
Du kan i en viss grad styre oppturen  selv, men du kan skjelden velge tidspunktet for nedturen.
Ønsker dere en fin og vindfull tirsdag.

Det blåser endel fra nordvest og fjorden utenfor mitt vindu er ganske mørk. Gradestokken viser minus 4 grader nå klokken 06.59. Dagen har økt med  10 timer og 17 minutter fra vintersolverv 25. desember.
Har vært oppe en time allerede. Det blir ganske ofte slik nå når jeg lever en passiv pensjonisttilværelse.
Ja, ja, vi må alltid ha noe å klage over. Nå reagerer ytterbyværingan på at det er satt i gang arbeid med ridesenter i Ytrebyen uten at de er varslet. De fryker hestemøkk og utrivelig miljø. I min ungdom var helstemøkk en trivelig og nødvendig ting for at arbeidshesten skulle overleve.  Hesten har fått en helt annen brukerperspektiv i vår moderne tid. Utrolig hvor trangt vi har det.  Egentlig skulle vi hatt god plass, men når alle skal krangle seg til en plass i sentrum, blir til og med hestemøkka en stor sak.

Fra minneboka 1958:    Minne til Sigrun
                                         Når du blir gammel og ingen vil ha deg
                                         så sett deg på take så kråka får ta deg.
                                         Når du leser dine minner glem ei å lese min.
                                         Hjertlig hilsen Gudrun 16 år.
Tror ikke jeg vil følge rådet enda.

Ord for dagen:        Du kan ikke hjelpe noen oppover bakken
                                     uten at du selv kommer nærmere toppen.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Menneskesinn..

  1. annebloggen sier:

    Hester er vel fine dyr! Ikke bråker eller lukter de spesielt mye heller🙂. Jeg har ikke satt meg inn i den saken, men det er bra når det skjer ting i byen synes jeg.

    Lik

Kommentarer er stengt.